iOstrowWlkp.pl reklamy
rotator reklamuj się w gazecie internetowej iOstrowWlkp.pl
rotator reklamuj się w gazecie internetowej iOstrowWlkp.pl


Reklama - COLORSHIRT.PL - Nadruki na koszulki, gadżety reklamowe z nadrukiem dla firm

PARTNERZY - Fundacja Legalna Kultura

PARTNERZY - Zespół wyścigowy KM RACING TEAM

Informacje z pierwszej ręki z policji i straży pożarnej w Ostrowie Wielkopolskim.

Reklama w Gazecie Internetowej


Znajdziecie tutaj bardzo ciekawe oferty na temat pracy w lokalnych firmach powiatu ostrowskiego.


Reklama w Gazecie Internetowej iOstrowWlkp.pl




Autopromocja - Masz temat? Napisz list do naszej redakcji!
Poniedziałek
22
lipiec
2019
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
29

Reklama w Gazecie Internetowej iOstrowWlkp.pl
Ciekawostki

Czy hybryda jest dobra?

2019-07-06 10:07:00

Dzisiaj coraz częściej reklamy namawiają nas do zakupu samochodu o napędzie hybrydowym. Polacy uciekają od diesli, ale czy hybryda naprawdę jest taka dobra, jak o niej mówią? Sprawdźcie, jakie są zasady działania i ile jest rodzajów hybryd.

Zanim podzielimy hybrydę na części pierwsze, warto dowiedzieć się czym ona tak naprawdę jest. Otóż napęd hybrydowy, to nic innego, jak połączenie silnika elektrycznego z silnikiem spalinowym. Silniki te mogą pracować na przemian lub jednocześnie. W mieście na ogół używa się wersji elektrycznej, za miastem natomiast przełącza się na silnik spalinowy. Cała filozofia dopiero się rozpoczyna, bowiem podział hybrydy jest bardzo obszerny. Hybryda dzieli się m.in na szeregową, równoległą i szeregowo-równoległą.

 

• Szeregowa. W hybrydach szeregowych energia wytwarzana przez silnik spalinowy jest w całości przetwarzana na energię elektryczną do napędu silnika elektrycznego, a jej nadmiar do ładowania akumulatorów. Tutaj silnik działa jak generator prądu zasilający silnik elektryczny. Natomiast silnik elektryczny zasila koła z energii z silnika spalinowego. Zbudowany jest z dwóch napędów elektrycznych, wymaga silnika o małej mocy oraz nie potrzebuje zastosowania skrzyni biegów.

 

• Równoległa – w przeciwieństwie do hybrydy szeregowej, tutaj za napędzanie odpowiada przede wszystkim jednostka spalinowa. Jednostka elektryczna jedynie pomaga. To przy tym rodzaju hybrydy istnieje duża możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania. Przy okazji są one stosunkowo niedrogie. Trzeba pamiętać, że hybryda równoległa wymaga zastosowania oddzielnego alternatora i rozrusznika.

 

• Szeregowo-równoległa – układ ten stosuje się w samochodach hybrydowych Toyoty i Lexusa. Łączy cecha silnika spalinowego i silnika elektrycznego. Taka koncepcja pozwala zachować małą konstrukcję samochodu przy jednoczenie dobrych osiągach. Jako pierwsza takie rozwiązanie wprowadziła Toyota, która zaprezentowała samochód Prius. Dzisiaj napęd hybrydowy stosowany jest we wszystkich modelach marki. Taki rodzaj hybrydy jest najpopularniejszy i najczęściej występujący.

 

Najważniejszą częścią układu hybrydowego jest specjalna przekładnia planetarna, która łączy w sobie silnik spalinowy i elektryczny. Silnik elektryczny ma za zadanie wspierać silnik spalinowy w najtrudniejszych momentach, podczas ruszania i przyspieszania. Na pełnym, hybrydowym napędzie można pokonać niewielką odległość miejską, bez konieczności włączania silnika benzynowego, a co za tym idzie zużycia paliwa. Dzięki temu, że energię odzyska się z hamowania, nie potrzeba ładować hybrydy z zewnętrznego źródła. Dzięki temu zaoszczędzimy pieniądze i  przyczynimy się do ochrony środowiska.

 

Nie wszyscy chwalą hybrydę...

Nawet hybryda nie ma samych zwolenników, jak wszędzie znaleźli się również jej przeciwnicy. Nie da się ukryć, że hybryda będzie najlepszym rozwiązaniem dla osoby, która samochodu używa głównie w mieście, na trasie i przy większej prędkości napęd przełącza się z elektrycznego na spalinowy. Dlatego zaoszczędzić możemy jeżdżąc głównie po mieście.

Duży problem będą miały osoby, które potrzebują w samochodzie dużo miejsca, zwłaszcza w bagażniku. Będą się musiały zastanowić, czy na pewno hybrydowy samochód, to pojazd ich marzeń. Samochody hybrydowe, o ile mogą się pochwalić dbaniem o środowisko, to niestety nie mogą nic powiedzieć na temat pojemności bagażnika. Zarówno bagażnik, jak i zbiornik paliwa nie cieszy się wielką ładownością. To jest coś nad czym producenci samochodów będą musieli jeszcze popracować, tym bardziej, że ograniczenia w pojemności baku nie oddają zasięgu, jaki możemy przejechać na silniku elektrycznym.

 

 







Reklama: Ogrodzenia - Balustrady - Bramy - Furtki - Dekoracje : niezlymotyw.pl






Reklama SMOK AUDIO
Reklama na temat możliwości zamieszczenia ogłoszenia o pracę

Autopromocja - Informator Ślubny - Organizacja, tradycje, porady


Reklama w Gazecie Internetowej iOstrowWlkp.pl

Reklama w Gazecie Internetowej iOstrowWlkp.pl


Reklama w Gazecie Internetowej iOstrowWlkp.pl

iOstrowWlkp.pl reklamy iOstrowWlkp.pl reklama w sieci gazet